Cases / Danish Umbrella Company
WIND
RESISTANT.
WIND
RESISTANT.
Visuel identitet
Emballage
COOL, FRESH & ET STREJF AF HUMOR.
Danish Umbrella Company er en virksomhed, der producerer en patenteret letvægts parasolfod, der udelukkende kun forhandles på Amazon. Danish Umbrella Company ønskede en logopakke, der tog udgangspunkt i deres akronym “DUCK”, hvor ønsket var at få integreret en badeand i logoet. DUC’s vison var at logoet skulle have et cool, ungdommeligt og “fresh” udtryk.
Logoet
Duc logoet har et simpelt og moderne design med et strejf af humor i form af andenæbbet. Tanken om at inkludere badeanden i logoet opstod fra dens association med produktets lethed. DUC anvender desuden miljøvenlige materialer, hvilket yderligere symboliserer forbindelsen til naturen og andefuglen.
Emballagedesign
Duc havde en vision om et emballagedesign, der var legende, uperfekt og afspejlede produktets prisvenlighed, da det udelukkende ville blive forhandlet hos Amazon.
Derudover ønskede DUC en fængende tekst til emballagen, og vi foreslog sætningen “Quack in a box”, som både refererer til logonavnet og det visuelle element, samtidig med at den tilføjer et humoristisk strejf.