Cases  /  DUCK

COOL & FRESH
IDENTITET
, MED ET
STREJF AF HUMOR.

COOL & FRESH IDENTITET, MED ET STREJF AF HUMOR.

Visuel identitet
Emballage

Visuel identitet
Emballage
www.innodsign.com

DUCK

Cool, ungdommeligt & “fresh” udtryk

Danish Umbrella Company er en virksomhed, der producerer en patenteret letvægts parasolfod, der udelukkende kun forhandles på Amazon. Danish Umbrella Company ønskede en logopakke, der tog udgangspunkt i deres akronym “DUCK”, hvor ønsket var at få integreret en badeand i logoet. DUCK’s vison var at logoet skulle have et cool, ungdommeligt og “fresh” udtryk.

Meningen bag

Logo

Duc logoet har et simpelt og moderne design med et strejf af humor i form af andenæbbet. Tanken om at inkludere badeanden i logoet opstod fra dens association med produktets lethed. DUCK anvender desuden miljøvenlige materialer, hvilket yderligere symboliserer forbindelsen til naturen og andefuglen.

Andenæbbet

Det visuelle element

Det visuelle element ved dette logodesign er naturligvis det modificeret K som sammen med C’et danner silouetten af en and. Med logoets skarpe linjer danner det derfor et friskt, moderne og tidsløst udtryk, som udstråler kvalitet og professionalisme.

Catchy, legende & sjovt

Emballagedesign

Duc havde en vision om et emballagedesign, der var legende, uperfekt og afspejlede produktets prisvenlighed, da det udelukkende ville blive forhandlet hos Amazon.

Derudover ønskede DUCK en fængende tekst til emballagen, og vi foreslog sætningen “Quack in a box”, som både refererer til logonavnet og det visuelle element, samtidig med at den tilføjer et humoristisk strejf.