// CASE

Et helt nyt koncept skulle opbygges omkring
god italiensk kvalitet og et retro udtryk.

kaffeexpressen logo

Kunde:
Kaffeexpressen

Produkt:
Visuel Identitet, hjemmeside, webshop,
tryksager og foto/video

Casebeskrivelse

Kaffeexpressen var et helt nyt koncept, som blot var en ide da vi havde første kontakt. Skarpt fik ansvaret for at føre konceptet, og ideen ud i den store online verden. Det betød at der først skulle udarbejdes et logo og en visuel identitet.

Resultatet blev en hjemmeside med dertilhørende webshop, og diverse informative tryksager til konceptet. Derudover har Skarpt produceret billeder og video.
Denne case er et pragteksempel på hvordan, vi hos Skarpt har planlagt, eksekveret og integreret en komplet løsning for en kunde.

Kaffeexpressen skulle symbolisere god italiensk kvalitet og have et retro udtryk. Det forsøgte vi med et badge-logo, en karakteristisk font og et retro udtryk gennem billeder og video. Det italienske kom til udtryk igennem farvepaletten.

Kaffeexpressens digitale tilstedeværelse består af et konceptforklarende website og en der tilhørende webshop. Derudover blev der udarbejdet grafik til Kaffeexpressens Facebook- og Instagramside for at sikre den visuelle sammenhæng over hele virksomhedens fremtoning.

Tryksager, foto og videoer med fokus på Italiensk kvalitet og et retro look

Vi besøgte Kaffeexpressen flere gange, både i deres daglige drift, men også til deres arrangementer for at producere autentiske billeder og videoer. Derudover blev der produceret en kort præsentationsvideo, for at bidrage med stemning og et mere levende udtryk på virksomhedens hjemmeside.

Udover de digitale elementer blev der udarbejdet visitkort, flyers, menukort og en skabelon til fremtidigt brug, for at sikre en gennemgående visuel identitet over alle platforme.

Hjemmesidens funktioner:

  • Videobaggrunde til at skabe stemning
  • Konceptforklarende elementer
  • Skræddersyet kontaktformular
  • Integreret Webshop
  • Fleksibel løsning i forhold til fremtidige behov der måtte opstå