Skip to main content

Digital strategi

Skal vi hjælpe dig med din digitale strategi?

SEO, konverteringsoptimering, Google Ads, YouTube Ads, Facebook Annoncering, Snapchat…. Ja listen fortsætter snart ud i det uendelige. Vi oplever ofte en stor frustration hos virksomheder, når vi første gang møder dem. Da de synes hele den digitale verden er stor og uoverskuelig.

Det forstår vi! Og hjælper mange af vores kunder med at gøre det komplekse håndgribeligt og få lagt en konkret plan for, hvad der skal ske, hvilke medier de skal være synlige på, hvilke samarbejdspartnere de skal bruge til de forskellige dele af strategien – og på den måde fungerer som en uvildig rådgiver, i det store uoverskuelige marked af udbydere inden for digital markedsføring.

udvalgte

cases

Nailster

Grafik + Online + Foto/video

Cybersoup

Website + Grafik + Visuel identitet

Lad os hjælpe dig med at få lagt en plan for din markedsføring

Om du ved lige hvad du har brug for, eller er helt på bar bund om, hvor du skal starte. Så står vi klar til at hjælpe dig. Du kan kontakte os direkte, eller efterlade dine oplysninger via formularen nedenfor. Så kontakter vi dig så hurtigt vi kan – og altid indenfor én arbejdsdag.

    Hvad er en digital strategi?

    En digital strategi er en plan baseret på analyser og viden, der skal hjælpe din virksomhed med at nå et bestemt mål. Dette gøres ved hjælp af digital markedsføring. Den digitale strategi indeholder derfor viden omkring alt fra målgruppe, kommunikation, platforme, taktikker og andet relevant. Det er som virksomhed vigtigt at have en god digital strategi, så man er konkurrencedygtig i en digitaliseret verden. 

     

    Hvorfor skal man have en digital strategi?

    Det er vigtigt, at man har en plan for, hvor man skal hen, så man kan arbejde målrettet mod målet. Mange virksomheder prioritere ikke arbejdet med deres digitale strategi og glemmer at gøre det digitale til en integreret del af deres forretningsstrategi. Det er vigtigt med en digital strategi således at konkurrenterne ikke overhaler din forretning. 

     

    Digital strategi udformning

    Udformningen af en digital strategi afhænger altid af din virksomheds produkt, mål og risikovillighed. Den digitale strategi bør aldrig stå alene, men skal tage hensyn til jeres overordnede strategi. Der er ikke en ensformig måde at udvikle en digital strategi på, men der er nogle typiske steps som en digital startegi bør indeholde. 

    En af de vigtigste ting, hvis ens digitale strategi ikke skal slå fejl er, at man skal have en klar plan om, hvem i virksomheden der har hvilke roller. Uklare roller og manglende intern forventningsafstemning er ofte grunden til, at den digitale strategi kan slå fejl. 

     

    Arbejdet med en digital strategi

    Når der arbejdes med digital strategi arbejdes der i fremtiden. Derfor er det vigtigt at kigge på indsigter og tendenser. Virksomheder med et klart digital fokus vækster for alvor. Selvom eksekveringen er det vigtiste, så starter det hele med en stærk digital strategi. 

    Hos Skarpt hjælper vi dig gerne med din digitale strategi. Vi sørger for, at din strategi er datadrevet og dykker blandt andet ned i viden omkring markedet, målgruppen, konkurrenter, medie, efterspørgsel og situationsanalyse. 

    5 gratis råd

    Undgå de 5 typiske fejl, når du skal have en ny hjemmeside

    Vi giver vores erfaring fra 180+ projekter videre i dette whitepaper - helt gratis!

     

    Få de 5 gode råd »