Skip to main content

Chatbot til din hjemmeside

Vi kan tilbyde dig Tidio chatbot som plugin til din hjemmeside. Læs med her og find ud af, om en chatbot er noget for din virksomhed.
BLIV KLOGERE PÅ CHATBOTTEN

Chatbot til din hjemmeside

Vil du have mere tid til at fokusere på forretningsudvikling?

Glade kunder er topprioritet. Vi vil gerne give vores kunder den bedst mulige kunderejse og oplevelse på vores hjemmeside. Dette kan blandt andet løses ved brug af en chatbot. Her får du mulighed for at være mere tilgængelig, svare på mange henvendelser samtidig med, at du kan tilbyde personlig og relevant hjælp til de besøgende.

En chatbot lyder måske som noget upersonligt, men sandheden er faktisk, at den er oplært til kun at svare på de gængse spørgsmål – og så sørger den for, at de mere komplekse og personlige henvendelser stadig lander i din indbakke. Chatbotten er den hurtigste og mest direkte vej dine kunder kan komme i kontakt med dig, når de er inde på din hjemmeside.

Chatbot til hjemmeside

udvalgte

cases

Business Park Nord

Chatbot + Website + Foto/video

Midtvejs Auto

Chatbot + Website + Grafik + Visuel identitet

Dine kunder forventer, at du er tilgængelig 24/7

Dine kunders forventninger bliver ved med at stige, og de vil gerne have muligheden for at kontakte dig på nogle skæve tidspunkter hele året rundt. I en tid, hvor hurtig og personlig betjening står højt på kundernes prioriteringsliste er chatbotten årets nye kundeservice medarbejder. 

Forventer at en virksomhed er tilgængelig hele døgnet rundt.

Foretrækker en chatbot grundet den hurtige responstid.

Kan hjælpe med at spare op til 30% af virksomhedernes kundeservice udgifter.

Chatbot vs. kontaktformular

På vores egen hjemmeside oplever vi, at de besøgende bruger chatbotten til meget andet end de gængse spørgsmål, men her er vores erfaring, at det er nemt at tolke, om det er en henvendelse, som kunden forventer svar på med det samme, eller om chatbotten blot er anvendt, da dette var den direkte og hurtige vej til at komme i kontakt med os. Vi oplever altså, at chatbotten sommetider bliver brugt på samme måde som en kontaktformular. Så selvom at den anvendes til henvendelser, som ikke svares på i samme øjeblik, så oplever vi ingen utilfredse kunder. 

Det virker rigtig fint for os – chatbotten tager sig automatisk af de simple og gængse spørgsmål, og så bliver de mere personlige og komplekse henvendelser besvaret, når vi møder ind på arbejde. 

Effektiv leadgenerering

I en virksomhed er det oftest en stor udfordring at generere leads – altså at indsamle oplysninger på potentielle kunder. Her kan chatbotten fungere som et effektivt led i leadgenereringen. Hvis din virksomhed for eksempel har udarbejdet en guide, e-bog eller andet, kan chatbotten “spørge” den besøgende, om der er interesse i at få dette tilsendt. Er den besøgende interesseret, så beder chatbotten om vedkommendes email – hvorefter den automatisk bliver tilføjet til de rigtige flows i din email marketing.

En chatbot er også rigtig god i forhold til retargeting. Den ved nemlig, om det er første eller tredje gang, den besøgende er inde på din hjemmeside. Og derfor kan chatbotten gøre samtalen mere relevant og personlig, idet den kan tilbyde indhold baseret på, hvad den besøgende tidligere har vist interesse for.

Fordelene ved chatbot til hjemmeside:

Navigation

Kan hjælpe de besøgende med at finde rundt på din hjemmeside.

Udsender relevant indhold

Kan opsættes til at sende indhold ud baseret på, hvilken side den besøgende befinder sig på.

Tilgængelig 24/7

Dine kunder kan få svar på de gængse spørgsmål 24/7 hele året rundt.

Informationsdeling

Nem og hurtig måde at komme ud med en information, som du gerne vil have de besøgende får.

Kunderejsen

Kan forkorte kunderejsen og lette research fasen.

Effektiv leadgenerering

Kan udsende materiale, som din virksomhed har udarbejdet og tilføje emailadresse direkte til de rette emailflows.

KONTAKT

Vil du vide mere omkring chatbots?

SEND EN MAIL

Bliv klogere på, hvordan vi arbejder i vores gratis videnscenter

Whitepaper

Derfor får du ikke nok ordrer på din webshop

Download gratis
Whitepaper

Undgå de 5 typiske fejl på en ny hjemmeside

Download gratis

Hvad er en chatbot?

En chatbot er software, som vi kan tale eller skrive med. Den kan simulere menneskelig kommunikation via tekst. Chatbots er programmeret med elementerne af kunstig intelligens som gør det muligt at genkende elementer af tale og engagere sig i simple opgaver. Mange chatbots kan integreres med beskedapps eller websteder. En chatbot bruges i onlinesamtaler og erstatter mennesket bag en live chat. Det kan være et kraftfuldt værktøj til at besvare ofte stillede spørgsmål, gemme forladte ‘kurve’ og andet. 

 

Hvordan bruges chatbots i virksomheder?

Anvendelsen af chatbots er stigende. Flere og flere virksomheder implementere en chatbot, da de kan levere professionelt og intelligent kundeservice hele døgnet rundt. Det er med til at skabe et større engagement hos kunderne. Den kan ikke give meget individuel rådgivning. Så derfor bliver den oftest brugt som en supplement til telefonen, hvor robotten svarer på rutine spørgsmål. De mere krævende spørgsmål bliver derfor stadig besvaret af en medarbejder. 

 

Skal min virksomhed implementere en chatbot?

Enhver virksomhed der får en del forespørgsler fra deres kunder eller virksomheder der sælger en større række af lignende produkter, kan drage fordel af en chatbot. Den er hjælpsom i alle virksomheder, hvor kundeservice er nøglen. Over 50% af alle kunder forventer, at en virksomhed er tilgængelig hele døgnet rundt og 69% foretrækker en chatbot grundet den hurtige respons. 

Fordele ved en chatbot

Nogle af fordelene er øget salg, bedre leadgenerering og kundesupport døgnet rundt. En chatbot kan altså klare den indledende chat, så dine kunder kan få hjælp til små spørgsmål uden at skulle vente længe. Opsæt personlige beskeder, der giver rabat til nye og tilbagevendende besøgende. En chatbot vil være med til at reducere dine medarbejders arbejdsbyrde – reducer deres opgaver, så de kan fokusere på mere komplekse problemer.

 

Tidio chatbot

På de hjemmeside og webshops vi udvikler, anvender vi Tidio som er et plugin. Vores chatbot identificerer ofte brugte ord og svarer hurtigt på dine kunders henvendelser. Den kan hurtigt svare på spørgsmål omhandlende produkter på lager, ordrestatus, levering og returneringsprocessen. Chatbot kan også bruges til at vise rabatkoder, der kan få dine besøgende til at ende med et køb. Der kan altså drages mange nyttige fordele ved at implementere en chatbot på ens virksomheds website. 

5 gratis råd

Undgå de 5 typiske fejl, når du skal have en ny hjemmeside

Vi giver vores erfaring fra 180+ projekter videre i dette whitepaper - helt gratis!

 

Få de 5 gode råd »