// CASE

Rønhøjgaard skulle bruge en visuel identitet til salg af økologiske ænder B2C

Præsentation af visuel identitet

Tankerne bag…

Den visuelle identitet skal skabe tillid til produktet og symbolisere dyrevelfærd. Derudover skal målgruppen få en følelse af, at vi har med et kvalitetsbrand at gøre.
Vi har derfor forsøgt at ramme en balancegang mellem moderne minimalisme i det tekstuelle, med rene linjer, men med landlig varme i farver og det visuelle element.

Primær

Sekundær

Det visuelle element (Øko-Anden)

Øko-Anden er den mest essentielle del af brandet. Ønsket var at skabe et visuelt element, som er forsimplet nok, til at man stadig fornemme anden i fuld figur, men også kun forbinder det til Rønhøjgaard sammenhæng. Den farvede cirkel bagved er blot for at give skabe et ek- stra visuelt genkendeligt element, da anden i sig selv kan være svær at forbinde til et brand.

Anden kan sagtens bruges som et selvstående element i diverse designs. Det skal dog fremgå tydeligt for modtag- eren i anden sammenhæng at det er Rønhøjgaard der er afsender.

Anvendelse af logo på baggrund

Ved brug af logoet på visuel baggrund, så som billeder, skal der altid tages højde for en tydelig læsbarhed. Ødelægger motivet læsbarheden, skal der altid anvendes et mørkt eller lyst overlay på billedet, så læsbarheden af logoet er tydelig. Til højre ses et eksempel på billede og logo hvor læsbarheden ikke forringes.

Nedenfor ses eksempler med farvede baggrunde som holder sig indenfor denne designguide og visuelle identitet.

Farver

Gul

#edd64a

Knækket sort

#4f4848

Lys grå

#ededeb