// CASE

En stor landsdækkende organisation havde brug for en stærkere digital profil

Kunde:
EKKOfonden

Produkt:
Visuel Branding, Hjemmeside, Video & foto

Casebeskrivelse

EKKOfonden er en landsdækkende socialpædagogisk virksomhed, som arbejder for at udsatte voksne borgere får mulighed for en meningsfyldt og udviklende tilværelse.

De er en organisation som dækker over en bred palette af forskellige services, og en række forskellige selvstændige afdelinger. Grundet EKKOfondens massive udvikling gennem de seneste år, var deres eksisterende hjemmeside ikke længere up-to-date, med de forskellige facetter af virksomheden – og de følte et behov for at få en stærkere digital profil, og en løsning som var fleksibel og kunne følge den udvikling de står over for.

Udover et redesign og udvikling af en ny hjemmeside, blev der udarbejdet et videokoncept til fremvisning af deres forskellige botilbud samt en masse fotografering heraf.

Sidst men ikke mindst ønskede de også en stærkere visuel identitet og en opdatering af deres logo, hvilket blev gjort i samme ombæring.

Visuelle elementer

Logoet består af to hovedelementer. Et visuelt element i form af de fire ikoner, og et tekstuelt element. Ikonerne repræsenterer fortællingen om, hvad EKKOfonden skaber: Håb (bladet), Trygge hjem (huset), For borgeren (menneskene) med omsorg og kærlighed (hjertet). EKKO står for Engage- ment, Kvalitet, Kommunikation og Omsorg.

Visuelle elementer

Logoet består af to hovedelementer. Et visuelt element i form af de fire ikoner, og et tekstuelt element. Ikonerne repræsenterer fortællingen om, hvad EKKOfonden skaber: Håb (bladet), Trygge hjem (huset), For borgeren (menneskene) med omsorg og kærlighed (hjertet). EKKO står for Engage- ment, Kvalitet, Kommunikation og Omsorg.

En omfattende løsning tog sin form

Efter et designudkast fra Skarpt og et møde herom begyndte den nye løsning så småt at tage form.
Da designet var på plads, var det dog en stor opgave at holde overblik over den omfattende løsning, som indeholder rigtig mange undersider, funktioner og “afdelinger”.

Der var ligeledes et stort fokus på at få skabt en løsning, som var brugervenlig til at medarbejdere hos EKKOfonden selv skal kunne administrere en stor del af den daglige drift af siden.

En omfattende løsning tog sin form

Efter et designudkast fra Skarpt og et møde herom begyndte den nye løsning så småt at tage form.
Da designet var på plads, var det dog en stor opgave at holde overblik over den omfattende løsning, som indeholder rigtig mange undersider, funktioner og “afdelinger”.

Der var ligeledes et stort fokus på at få skabt en løsning, som var brugervenlig til at medarbejdere hos EKKOfonden selv skal kunne administrere en stor del af den daglige drift af siden.

Et godt vedvarende samarbejde

Skarpt er tilkoblet som EKKOfondens sparringspartner, hostingudbyder og har også ansvaret for den løbende drift og vedligehold af løsningen. Derudover hjælper vi med strategiarbejdet i forhold til udviklingen af EKKOfondens digitale profil.

Hjemmesidens funktioner:

  • Videobaggrunde til at skabe stemning
  • Brugervenligt nyhedsmodul
  • Opkobling til Mailchimp-konto til automatisk opsamling af leads
  • Fleksibel løsning i forhold til fremtidige behov der måtte opstå
  • Fokus på mikrokonverteringer